זוזו סגווי | דמויות היסטוריות בסיורים

מי הפך את תל אביב למי שהיא היום?

סיורים בירושלים, סגווי בירושלים

הדמויות ההיסטוריות שתפגשו בסיורים שלנו בתל אביב

כשאנחנו פוסעים ברחובות תל אביב אנחנו בעיקר רואים את ההיפסטרים ונזכרים איך פעם אנחנו היינו צעירים ומעודכנים. אנחנו פוגשים את האימהות עם העגלות המעוצבות שנפגשות בגינה בבוקר ואת אלו שתמיד שואלים לגביהם "מה, הם לא עובדים?" כשהם מתיישבים בקפה השכונתי למשך שעות.

אבל עוד הרבה לפני אלו, היו בתל אביב דמויות שהפכו אותה למה שהיא היום. בסיורי סגווי מודרכים שאנחנו עורכים ברחבי העיר אנחנו פוגשים לפעמים את הדמויות האלו. אלו הם האנשים שמלווים אותנו בסיורים מודרכים בתל אביב ומספרים בשבילנו את הסיפור שלה.

סיורים מודרכים בתל אביב
מאיר דיזינגוף
בשנות העשרים העליזות של המאה הקודמת תל אביב הייתה בעיקר חולות, עם כמה שכונות של מהגרים מגרמניה, ייקים שחיפשו לבנות עיר חדשה שתזכיר להם את הבית. מאיר דיזינגוף, יחד עם אשתו צינה, מהווים שתי דמויות חזקות מהתקופה ההיא ובכלל מההיסטוריה של תל אביב.
אי אפשר לערוך סיורים מודרכים בתל אביב בלי לספר על ראש העיר הראשון שלה, שעל שמו נקראים כל כך הרבה מקומות בעיר – מכיכר דיזינגוף המשתנה ועד גן מאיר.

נחום גוטמן
יצירות האמנות של נחום גוטמן הן חלק בלתי נפרד מההיסטוריה והאופי של תל אביב. סיורים מודרכים בתל אביב בעיקר באזור של נווה צדק, מחייבים התייחסות לאיש ופועלו.
כשאנחנו חולפים בין הסימטאות של השכונה הראשונה אנחנו מרגישים את האווירה האמנותית בכל פינה. נחום גוטמן שהמוזיאון שמוקדש לו נמצא ממש בכניסה לשכונה, בסוף שדרות רוטשילד, צייר את העיר בלי סוף, את הטבע מסביבה, את המחשבות והחלומות שהיא רקחה בו.
המוזיאון שנמצא בביתו הוא פיסת נוסטלגיה אומנותית מלאה בצבעים, השראה וקסם. אי אפשר שלא לעצור ולתת כבוד.

חיים נחמן ביאליק
היום תל אביב של ביאליק מסתכמת בבית ביאליק שנמצא במרכז הרחוב היפה והמשופץ שנושא את שמו, אבל המשורר הלאומי הוא חלק מהעיר והעיר היא חלק ממנו.
סיורים מודרכים בתל אביב, בעיקר כשהם כוללים סיפורים היסטוריים, חייבים להתייחס גם אל ביאליק ואל החברים שלו, משוררים כמו טשרניחובסקי למשל, שהפכו את העיר לעיר האמנים והבורגנות שהיא היום, כשישבו בבתי הקפה הראשונים שלה. בסיורים שלנו אנחנו אמנם לא נכנסים לתוך בית ביאליק, אבל זה מקום שבהחלט מומלץ לבקר בו.

אהרון שלוש
משפחת שלוש היא ללא ספק אחת המשפחות המוכרות בהקשר של תל אביב, ובעיקר של שכונת נווה צדק.
בתי המשפחה עדיין נמצאים בשכונה ומהווים תזכורת לאנשים הראשונים שבנו את תל אביב, אלו שנתנו את הטון לאופי שלה – בין היתר בזכות סגנון הבנייה המיוחד שמאפיין את השכונה ואת העיר בכלל. לצד אהרון שלוש, המוכר ביותר מתוך בני המשפחה, אפשר לציין גם את יוסף אליהו שלוש וצדוק שלוש, בני המשפחה שגם הם היו מעורבים בבניית השכונה.

אנחנו מזמינים אתכם להנות מסיורים מודרכים בתל אביב עם המון תוכן – תוכן שמחבר בין הישן והחדש והאנשים שעושים את העיר, מאז ועד היום.

סיורים מומלצים
ריכזנו עבורכם את כל הסיורים הכי שווים ומומלצים שלנו. תהנו!
מעוניינים ביום גיבוש? יום כיף משפחתי? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע!
תנו לנו לעשות לכם חיים קלים! בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם עם הצעה שווה.
מאשר/ת קבלת דוא"ל
תודה על פנייתכם! נחזור אליכם בהקדם
ההודעה התקבלה במערכת,
נחזור אליכם בקרוב.
 
תודה שפניתם לזוזו תיירות!




מעוניינים בפעילות? צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
ניתן להשאיר הודעה במוקד הטלפוני 02-5661441 או במייל [email protected]