בר מצווה בבתי הכנסת בימין משה

בר מצווה בבתי הכנסת בימין משה

בתי כנסת בימין משה


לא צריך באמת סיבה טובה כדי להגיע לביקור בירושלים ובשכונותיה היפות. העיר העתיקה, ימין משה, משכנות שאננים ושכונות רבות נוספות בעיר מספרות סיפור חשוב על היסטוריה, מורשת וקשר מיוחד לעם היהודי, אך כשהסיפור הזה פוגש את גיל 13 – נוצר קסם מיוחד במינו. אם אתם שוקלים לערוך את טקס בר המצווה של משפחתכם בירושלים – הנה סיקור קצר על בתי הכנסת הייחודיים של שכונת ימין משה, שיעשה לכם חשק להאיץ את תהליך ההתבגרות ולהתחיל בטקס תכף ומיד.

בית הכנסת הספרדי 
בית הכנסת הספרדי של ימין משה משקיף אל חומות העיר העתיקה. שם, באחת השכונות היפות בעיר, יחכה לכם נוף קסום, מבנה ייחודי ומלא הוד ולא פחות חשוב – עיצום פנים יפהפה המעורר תחושות קדושה ומעורר את ה"דופק" הפנימי של כל אחד – לפעום בחוזקה. בבית הכנסת הספרדי עורכים טקסי נישואין, בר מצוות ובריתות, וכל אחד שבוחר בו לאירוע המיוחד שלו – מוצא את עצמו מתרגש במיוחד.

כשמטען היסטורי פוגש בעיצוב מרהיב
עיצוב הפנים של בית הכנסת, כאמור, מיוחד במינו. חלונות הויטראז' היפהפיים, משקופי הטורקיז, הנברשות המרשימות העשויות זכוכית מורנו והאווירה המוקפדת יוצרות אירוע בלתי נשכח. כשהעיצוב המרהיב פוגש במטען ההיסטורי המיוחד של בית הכנסת, נוסף נדבך נוסף ליופיו של בית הכנסת.
את בית הכנסת בנו תושביה המקוריים של שכונת ימין משה, רובם יוצאי טורקיה. בעבר, היו עורכים בו את תפילותיהם לכל אורך היום, לומדים בצוותא ומבקרים בו מכל שכבות האוכלוסיה המקומית – רבנים גדולים, פועלים וסוחרים, בני נוער וילדים. כולם יחד מצאו מפלט נעים בין קירותיו של בית הכנסת היפהפה.

מלחמות, קרבות ופגיעות
בשנת 1948 האידיליה הזו הייתה בפסק זמן ארוך. תושבי השכונה נטשו את בתיהם ובית הכנסת הפך לעמדה צבאית בה הוצבו חיילים. גם בעבר הרחוק יותר, בעת מאורעות תרפ"ט, הותקפה שכונת ימין משה ובשכונה נקבעו כמה סליקים שאוחסנו בהם כלי נשק. מקום משכנו של אחד הסליקים היה בתוך ארון הקודש שבבית הכנסת. כשתגיעו למקום, הביטו בצדה המזרחי של הבמה – עדיין תוכלו לראות בו סימני פגיעה של כדורים. בתום מלחמת השחרור חזרו תושביה של ימין משה אל השכונה ויחד עם עולים חדשים שזה מקרוב באו – שיקמו את בית הכנסת. עד היום מגיעים ותיקי המקום אל בית הכנסת מדי שבת וחג מכל קצוות העיר.

דמיינו את התמונה הבאה...
אתם פוסעים ברחובה של עיר ובסמטאות הצרות עד שאתם מגיעים לבית הכנסת. במקום יש אווירה רגועה, מיוחדת, האוויר הירושלמי הנעים טופח קלות על פניכם, ברקע נשמעים פעמוני הכנסיות וקריאות המואזין ואתם עומדים ממש כמה צעדים מטחנת הרוח ההיסטורית של מונטיפיורי. אין רגע יפה ומכובד יותר לערוך טקס בר מצווה מרגש ומיוחד במינו, מאשר הרגע הזה, כשאתם אפופים בתחושת קדושה ירושלמית.
סקרנים לגלות עוד? הצטרפו אל אחד מהסיורים המיוחדים של ZUZU בימין משה, ומובטחת לכם חגיגת בר מצווה בלתי נשכחת!

לפרטים נוספים חייגו: 02-5661441

סיורים מומלצים
ריכזנו עבורכם את כל הסיורים הכי שווים ומומלצים שלנו. תהנו!
מעוניינים ביום גיבוש? יום כיף משפחתי? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע!
תנו לנו לעשות לכם חיים קלים! בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם עם הצעה שווה.
מאשר/ת קבלת דוא"ל
תודה על פנייתכם! נחזור אליכם בהקדם
ההודעה התקבלה במערכת,
נחזור אליכם בקרוב.
 
תודה שפניתם לזוזו תיירות!




מעוניינים בפעילות? צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
ניתן להשאיר הודעה במוקד הטלפוני 02-5661441 או במייל [email protected]